7 Şubat 2018 Çarşamba

#okuduklarım36: Hitler'e Sordunuz Mu?/Atakan Büyükdağ

Hitler'e Sordunuz Mu?
Benim için tarih sadece lise ve ondan önceki eğitimlerimden öteye gidememiş, altı boş doldurulması ve gereken önemli bir konuydu aslında. Bu Hitler'e Sordunuz Mu? kitabıyla biraz da olsa mümkün oldu. Hitler'i milyonlarca Yahudi'nin ölümüne neden olan bir diktatör olarak duymuş ancak onunla ilgili ayrıntılı bilgiye sahip değildim. Yazar Hitler'den başlayarak ikinci dünya savaşını ve bundan biraz öncesini ele alıyor aynı zamanda bunu sıkmadan ve tüm dünya ülkelerine ayrıntılı şekilde değinerek yapıyor. Yazarın geniş bir bilgi birikimi olmalı ki böyle başarılı bir kitap çıkmış ortaya.

Hitler'in doğumundan itibaren, sanata olan ilgisi ve yeteneğinin peşinde koştururken, baskın gelen milliyetçilik duygusuyla kendini birtakım siyasi işlerin ortasında buluyor. Bu çocukluğundan beri süregelen liderlik özelliğinin ve dediğim dedik biri olmasının etkisi mutlaka. 


Kitap öyle sürükleyici ki okudukça okumak istedim ve tarihte gerçekten böyle şeylerin yaşanmış olup olamayacağını sorgulayıp durdum. Kurmaca gibi ancak hepsi yaşanmış şeyler. Bazı yerlerde çok şaşırdım bazı yerlerde çok güldüm. Evet, güldüğüm yerler de oldu :) 

Tarih sahnelerini sanki birebir yaşadım okurken; patlatılan bombalar, atılan mermiler, uçan savaş uçakları, ezip geçen tanklar hepsinin sesi yankılandı kafamın içinde.

Kitabı almamın sebebi tarih okumak değildi aslında. Hayvan Çiftliği kitabından sonra Stalin'e yapılan eleştirinin sebebini öğrenmek istedim. Bazı araştırmalar sonucunda bu kitabı okumam gerektiği kanısı vardım. İyi ki kitap elime geçti. Stalin dışında diğer ülke başbakanları ile ilgili de fazlaca bilgi sahibi oldum. 


Benim için Hitler'e Sordunuz Mu? kitabı tarihe dair iyi bir başlangıç oldu. Herkesin okuyabileceği akıcı, yalın bir dili var. Bundan sonra yazarın diğer kitaplarını ve Hitler'in Kavgam adlı kitabını da okumak istiyorum.
Tarihe meraklı olsanız da olmasanız da kitaba bir şans vermelisiniz bence. Size katacağı şeyler mutlaka olacaktır.

Hepinize iyi okumalar.
Keyfiniz bol olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)