2 Mart 2018 Cuma

#okuduklarım38: Genç Werther'in Acıları/Goethe

Genç Werther'in Acıları
'Ne kadar doğru ifade etmiş, bak şuradaki bakış açısı oldukça farklı' diye diye okurken kitabın yarısı kadarının altını çizdim sanırım. Zaten dört-beş saat içerisinde de bitirdim. İnce olduğu gibi sizi içine alan ve hemen okuyup bitireyim diyebileceğiniz bir kitap. Ayrıca hemen okuyup bitirince de bir köşe fırlatıp atacabileceğiniz türden değil; dönüp dönüp bakacak, altını çizdiğiniz cümlelerin arasında yeniden kendinizi bulabileceksiniz.

İlk kez Goethe'ye ait bir kitap okudum aynı zamanda yazarın ilk romanı. Kitabı okurken konu olarak az çok Bilinmeyen Bir Kadının Mektupları'na benzettim. Ben, Bilinmeyen Bir Kadının Mektupları kitabını pek iyi bulmamıştım ama Genç Werther'in Acıları kitabı, diğerinin aksine oldukça iyiydi. Karakter olarak Werther'i düşünceleri bakımından büyüleyici buldum. Naifliği, insanlara ya da doğaya yaklaşımı, melankolik tavrı beni etkiledi. Yani karakteri severek okudum. Kendimle ilgili şöyle bir şeyinde farkına varmış oluyorum ki; kitaplarda erkek karakterlerle daha iyi anlaşabiliyorum. Tabii bunu genellememek lazım, yazarın ifade gücüne göre ve karakterin tavrına göre de değişebiliyor. 

Werther'in yakın dostu Wilhelm'e yazdığı mektuplardan oluşuyor kitap ancak mektuplardan oluşması gözünüzü korkutmasın, sizi yormayan ya da bunaltmayan mektuplar bunlar... İmkansız olan aşkından söz ediyor çoğunda ve istenmeyen hazin bir sonla son buluyor. Yazara ait izler de taşıdığı söylenmekte kitabın ve yazıldığı dönemin sınıfsal farklılıkları gibi özelliklerini de taşımakta. 

*Kitabı okuyan ve Werther'den etkilenen Alman gençleri, onun gibi giyinme akımı oluşturarak mavi ceket ve sarı pantolon giymeye başlamış. Kitabın yayımlanmasından sonra da intihar olaylarının arttığı gözlemlenmiş ve tabii bu durumdan dolayı kitap bir süre yasaklanmış. 

Bence sıkılmadan okuyabileceğiniz bir eser. Aşk içermesi sebebiyle okumak istemeyenleriniz olacaktır ama böyle düşünmemelisiniz, yazarın değindiği farklı noktalar da var, şans verilmeli diye düşünüyorum. Hatta mutlaka okuyun derim. Goethe'nin diğer eserlerini de mutlaka okumak istiyorum ben. Tavsiyeleriniz olursa dikkate alacağım.

Keyfiniz bol olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)