21 Şubat 2018 Çarşamba

#okuduklarım37: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları/Ransom Riggs

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları
Tuhaf olmasına tuhaf, heyecan verici olmasına heyecan vericiydi ancak kitaba başladıktan sonra bu heyecanı yakalayıncaya kadar epey sıkıldığımı söyleyebilirim. Başlangıcı itibariyle insanı sarıp sarmalayan, merakı arttıran bir kitap olmasını dilerdim ve öyle olacağını umuyordum. Bu merakıysa kitabın ortalarına doğru ancak yakalayabildim. Konusu itibariyle ve çok okunan listelerinde olması sebebiyle beklentim fazlaydı tabii; ve yine abartılarak yapılan yorumların galeyanına geldim sanırım.

*İçeriğinden önce; Harry Potter ile bir kıyaslama yapmak gerekirse, Harry Potter'ı bu kitabın çok ve çok üstünde tutmak gerekir. Hatta bence kıyaslamayalım bile... Harry Potter fantastik türü içerisinde oldukça başarılı bir kitap...


Baş karakter Jacob, büyükbabasının anlattığı hikayelerle büyümüştür ancak bu hikayelerin gerçekliğine inanmaz, uydurma olduğu kanısına varır. Yine de büyükbabasına bağlılığı, büyükbabasının bu hikayelere nasıl olupta inandığı konusunda onu hep düşündürür. Hikayelerin yanında büyükbabasının ona gösterdiği fotoğraflarında olması, hikayelerin gerçek olabilecekleri konusunda onu şüpheye düşürür. Bu gerçekliğin peşine düşer...


*Kitap içerisine serpiştirilmiş bazı fotoğraflarla karşılaşıyorsunuz okurken. Kitap için ayrıca oluşturulmuş fotoğraflar değil bunlar, bazı fotoğraf koleksiyoncularının koleksiyonundan alınmış gerçek fotoğraflar... Bunların kurguyla harmanlaşmış olması oldukça güzeldi. 

Başlangıcı beni her ne kadar sıkmış olsa da, birkaç günlük aradan sonra okumaya devam ettim. Ardından olaylar merak uyandıran bir hal aldı. Üç kitaplık bir seriden oluşuyor bu kitap. Serinin devamını getirmeyi düşünüyorum ve umarım serinin diğer kitaplarında beni sıkan noktalar olmaz... 

Fantastik seviyorsanız, tuhaf insanlarla karşılaşmak istiyorsanız bu kitaba bir şans verin derim. Kitabın başlangıcında ben sıkıldım biraz belki ama sizde aynı hissiyatı bırakmayabilir, ön yargılı olmayın yine de :) 

*Eğer serinin diğer kitaplarını okuyanlarınız varsa, kitaplar hakkındaki yorumlarınızı okumak beni sevindirir.

Keyifli okumalar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)